مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 11:472022-07-11اقتصادي

فارس من| 3 راهکار برای مقاوم سازی جنگل های زاگرس/ چرا آفت به جان بلوط ها افتاد


معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تشریح راهکارهای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط در زاگرس، گفت: کارگروه راهبری احیای جنگل های زاگرس به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل و طرح احیای جنگل های زاگرس با اعتبار 50 هزار میلیاردتومان تقدیم دولت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هجوم آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط به جنگل های زاگرس در روزهای گذشته بسیار خبرساز شده است زیرا این آفت ناخوانده به 60 هزار هکتار از جنگل های زاگرسی حمله ور شده و اکوسیستم این جنگل ها و به تبع آن اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، آفت برگ درختان را خورده و و سرسبزی جنگل را گرفته است این شرایط بسیار بدی است که می تواند هر آتش سوزی های بزرگی را هم ایجاد کند.

جنگل ها در حقیقت ریه های تنفسی زمین محسوب شده و به عنوان مانع بزرگی در برابر ریزگردها، آلودگی هوا و بادهای زیان آور برای کشاورزی است، از سویی دیگر موجب حفظ آب و خاک شده و برای تامین امنیت غذایی بسیار مهم است.

در حالی که جنگل ها و درختان کشور به دلایل مختلف تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و نیز مداخلات انسانی در معرض تهدید جدی قرار گرفته، حفظ جنگل های زاگرس برای کشور بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| 3 راهکار برای مقاوم سازی جنگل های زاگرس/ چرا آفت به جان بلوط ها افتاد

فارس من| 3 راهکار برای مقاوم سازی جنگل های زاگرس/ چرا آفت به جان بلوط ها افتاد